Artikel ini saya terima melalui email saya. Tapi saya dah pendekkan. Artikel asal agak panjang dan diterjemah dalam bahasa Indonesia. Setakat mana kebenarannya, Allahu a'lam. Tapi tak salah rasanya kalau kita cuba sebagai ikhtiar.

Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh sel kanser yang ajaib, 10 000 kali lebih kuat dari kemoterapi. Tetapi kenapa kita semua tidak tahu?

Pohonnya rendah. Di Brazil dikenali "Graviola", di Sepanyol dikenali "Guanabana", bahasa Inggerisnya "soursop" dan bahasa Melayunya "durian belanda".



Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isinya berwarna putih, rasanya masam-masam manis. Cara memakannya dengan membuka kulitnya, hanya isinya sahaja yang dimakan.



Buah ini berfungsi sebagai anti-tumor / anti-kanser yang sangat kuat dan telah terbukti secara perubatan, buah ini dapat menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, ia juga berfungsi sebagai anti-bakteria, anti-fungi, dapat melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, menurunkan kadar depressi, menurunkan kadar stress dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Orang-orang Amerika percaya bahawa Health Sciences Institute adalah institut yang membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang mereka perolehi adalah "Jauh di pedalaman hutan Amazon, tumbuh sejenis pohon ajaib yang dapat mengubah cara berfikir kita, doktor dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.

Berdasarkan kajian yang mereka lakukan, pohon ajaib dan buahnya ini dapat :
  • Menyerang sel kanser dengan efektif tanpa rasa mual, penurunan berat badan dan keguguran rambut seperti yang berlaku kepada mereka yang menjalankan kemoterapi
  • Melindungi sistem immune (pertahanan) tubuh dan mencegah daripada jangkitan-jangkitan yang merbahaya
  • Pesakit akan merasa lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan dan penyembuhan
  • Peningkatan tenaga dan penampilan luaran yang semakin baik
Sumber berita ini diterima dari syarikat ubat terbesar di Amerika. Buah Graviola ini telah diuji di lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an. Hasil ujian tersebut, ekstrak buah ini adalah :
  • Memilih target dan membunuh sel jahat secara efektif dari 12 jenis kanser yang berbeza diantaranya kanser usus besar, payudara, prostat, paru-paru dan pankreas.
  • Kekuatannya 10 000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan kemoterapi yang biasa digunakan
  • Tidak seperti kemoterapi, ekstrak buah ini hanya membunuh sel-sel jahat dan tidak membahayakan atau membunuh sel-sel sihat
Tetapi kenapa kita tidak tahu?
Semuanya berkaitan dengan ekonomi, keuntungan dan banyak lagi. Jawapan yang mereka beri mudah, "kesihatan dan kehidupan kita semuanya dikendalikan oleh orang yang memiliki kekayaan dan kekuasaan".

Akan tetapi seorang ilmuwan dari kumpulan pengkaji tidak mahu melakukan kekejaman terhadap manusia. Dia mengorbankan kariernya, lalu menghubungi pengusaha yang mampu mengumpul bahan-bahan dari hutan Amazaon untuk pembuatan ubat. Health Sciences Institute telah melakukan kajian tersebut. Terbukti Graviola sebgai pohon pembunuh kanser yang efektif.

The National Cancer Institute telah melakukan kajian yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun, dan batang kayu Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Tetapi hasil kajian tidak dipublisitikan.



The Journal of Natural Products menyatakan kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan menyebut salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10 000 kali lebih kuat berbanding Adriamycin dan kemoterapi.

Kajian di Purdue University membuktikan bahawa daun Graviola mampu membunuh sel kanser secara efektif terutama sel kanser prostat, pankreas dan paru-paru.

Cerita lengkap mengenai Graviola boleh didapati dalam Beyond Chemotherapy : New Cancer Killers, Safe as Mother's milk, sebagai free special bonus terbitan Health Sciences Institute.

2 comments:

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

ini drian tembaga ke belanda??hahaha

norainiaron said...

tembaga kaler xputih kan???kalo belanda putih kan???so durian belanda la....hahah...apa punya merepek daaaaaaaa