Assalamualaikum w.b.t.

Sudah seminggu saya pulang ke Malaysia. Walaupun masa di Ukraine bukan tiap hari jumpa dengan Umar dan Rayyan, tapi ada kalanya memang teringat pada budak kecil 2 orang tu.

Umar dan Rayyan adalah 2 orang anak sahabat kami yang dilahirkan di bumi Ukraine. Bukan seibu sebapa. Umar tua 5 bulan dari Rayyan. Cuma sempat jumpa Rayyan seminggu sebelum pulang ke Malaysia.

Hari ni saja nak kongsikan koleksi mereka berdua yang ada dalam simpanan saya.

MUHAMMAD UMAR ALFATEH

 
 Baru beberapa hari selepas dilahirkan

 Kepenatan di majlis 'Sisterhood Gathering'

 Umar with makcik Radziah, his nanny

 With Aisyah, anak orang Islam Ukraine

 Di rumah Maryam tatah

 Dalam dukungan pulang ke hostel

 Kat rumah Fatma bitaka

Graduation abah & umi. Cantik baju Umar

Aduhai comelnya kamu

 Entah apa la yang dia mainkan tu


 Suka tengok upin ipin. Kalau meragam, boleh redakan ragam dia buat sementara waktu

Di kanan botol susu, di kiri tasbih. Hehehe
 
 Nursery room Tashkent Airport. Jauh perjalanan, perlu rehat yang secukupnya untuk meneruskan perjalanan

 Suka sangat keluarkan lidah macam tu

 Gembiranya dia pertama kali sampai ke Malaysia


RAYYAN

 Tak sampai 12 jam selepas dilahirkan

 Apa yang kamu fikirkan Rayyan?

 Tukar baju cantik. Baju hospital tak cantik.
Manisnya anak dara seorang ni.

 Tidur dengan tenang

Alahai geramnya tengok dia

 Alamak Rayyan telah berjaya melepaskan tangannya dari bedungan

 Aik, sama je macam Umar, suka keluarkan lidah macam tu


BOTH OF THEM

 Memerhati dari jauh saja

 Rasa-rasa berapa kali ganda besar Umar berbanding Rayyan =P

 Seperti mahu mengajak Rayyan bermain bersama

 Barangkali Umar berkata "bila si cantik manis ni nak bangun main dengan saya?"

 Umar kejutkan Rayyan ke?
Atau Umar nak angkat Rayyan?


Acik Ain rindukan kamu berdua. Nasib baik la ada pengganti bila balik Malaysia ni. Setiap kali acik jumpa Imdad dan Haziq, mesti acik teringatkan Umar dan Rayyan. Membesarlah kamu semua dengan sihat dan bahagia. Jadi anak yang soleh dan solehah ye.

2 comments:

Lovely Kitchen said...

Alhamdulillah dah sampai Malaysia...bila posting?
comelnya babu dua2 tu...geram nak cubit pipinya!!

NORAIN said...

alhamdulillah..
posting belum tau lagi bila kak...tengah tunggu interview...

ain pun mmg selalu cubit diorg berdua tu...hehehe...sian diorang selalu kena 'belasah'