Assalamualaikum w.b.t.

Rindu sangat sebenarnya nak masukkan entry tapi saya kekurangan masa. Lepas habis exam lagi busy pula dari sebelum exam, hmmm. Habis je exam kesana kemari menziarahi saudara-saudara seislam di bumi Ukraine ni. Maklum la kami tinggal beberapa hari saja lagi di sini. Bila balik dah kepenatan, dah tak larat nak masukkan entry. Insyaallah bila berkelapangan nanti saya kongsikan aktiviti ziarah ke rumah mereka tu.

Semalam adalah hari yang penting untuk kami pelajar CSMU Class 2010. Our Graduation Day. Alhamdulillah setelah 6 tahun bertungkus lumus di bumi Ukraine ni, akhirnya kami mengakhiri sessi pembelajaran kami di CSMU.

74th Convocation CSMU Class 2010

25 Jun 2010, majlis konvokesyen kami berlangsung di dewan yang terletak di Lenin Square, berhampiran Silpo (sebuah pasaraya). Acara bermula pada pukul 3 petang dan berakhir pada pukul 7:30 petang. Bermula dengan sessi fotografi di luar dewan dan seterusnya acara di dalam dewan.

 Sessi fotografi di Lenin Square

Acara dewan dimulakan dengan ucapan dari Professor Kubishkin menggantikan rector kami Professor Babanin dan diikuti ucapan pro-rector, Dr Hamid. Seterusnya penyampaian "red diplom"(pelajar cemerlang) yang disempurnakan oleh Dr Hamid. Selepas pada itu, kami dihiburkan dengan persembahan orkestra. Kemudian disambung penyampaian sijil kepada international student yang menuntut dalam bahasa Rusia. Seterusnya penyampaian sijil kepada student Malaysia class 2010 yang telah berjaya lulus pada tahun ini. Penyampaian sijil disempurnakan oleh dekan Dr. Savchuk.

 Pentas dewan yang menjadi saksi graduasi kami

 Antara ibu bapa yang hadir.

 Sebahagian student yang bakal menaiki pentas

 Pengacara majlis

 Persembahan orkestra

*terima kasih kepada Nadia Nafasha atas ihsan gambar-gambar di atas

Habis sessi penyampaian sijil, kami pun buat sessi fotografi sendiri la. Snap sana snap sini, buat kenang-kenangan sebelum meninggalkan bumi Ukraine ni.

Seorang tiada. Kemana dia?

Our vice-dean yang berjiwa rakyat, Mr Pavel Rezanov. Dia sangat memahami student, semua orang suka dan sayang kat dia. We will always remember you sir.

My graduation flower. Terima kasih kepada mereka yang memberi. Saya sangat sukakan bunga.

Seronok bila tengok parents and family kawan-kawan datang ke majlis graduasi mereka. Mak dan keluarga saya tak dapat datang. Dulu mak beriya nak datang, tapi masa saya balik ke Malaysia tahun lepas mak kata mak tak jadi la datang. Sebab mak sakit kaki, tak tahan nak duduk lama berjam-jam dalam kapal terbang katanya. Banyak kali juga tanya pada mak tapi mak kata tak payah, saya akur dengan keputusan mak. Mesti sangat seronok kalau mak dapat datang kan?

5 comments:

iBu...gUru said...

tahniah ain ..........

NORAIN said...

terima kasih ibu guru...doakan saya jadi doktor yg dapat menjalankan tugas dengan baik...insyaallah

E-na Zarina said...

congrate ain!
mesti mak n family seronok n bangga dgn kejayaan ain...semoga menjadi doktor yang dedikasi.

saffmukmin said...

tahniah Dr norain.

NORAIN said...

thanks kak ena :)
doakan ain ye kak ena, agar jadi doktor yg berdedikasi...insyaallah ain cuba sedaya mungkin...

terima kasih redhuan :)
doakan saya sentiasa istiqomah dgn perjuangan islam...