Assalamualaikum w.b.t.

Semalam konon taknak masak sebab roomates takde. Rasa nak beli je makanan siap. Tapi tiba-tiba terfikir kerabu ayam kat blog kak Hana. Kalau nama kerabu, dalam kepala saya 'campak semua bahan dan gaul'. Confirm jadi, hehehe.

Bahan pun memang ada. Apa lagi, terus rebus ayam, potong-potong segala jenis sayuran yang sepatutnya. Masukkan je semua dalam mangkuk, gaul. Untuk saya yang tak makan pedas sangat ni, resepi kerabu ni pedas. Tapi untuk orang lain biasa je rasanya. Siapa yang teringin nak cuba, boleh tengok resepi kat blog kak Hana.

 I love it

Memang resepi yang sangat sesuai di musim exam ni. Mudah dan cepat, yang penting sedap. Betul tak kak Hana? First time jumpa resepi ni dan first time cuba. Not bad. Sedap. Saya suka la. Sebenarnya saya ni memang peminat kerabu. Bagi la kerabu apa pun, mesti saya ngap dengan hati yang gembira. Satu je kerabu yang saya tak boleh terima, kerabu perut. Huhuhu

0 comments: