Assalamualaikum w.b.t.

Bila masuk je musim panas, maksudnya musim buah dan musim sayur juga. Ini satu perkara yang saya sangat suka tentang musim panas. Antara buah yang akan keluar dengan banyaknya adalah buah strawberi. Geram bila pergi pasar di mana-mana nampak strawberi. Ada macam-macam buah lagi, strawberi salah satunya.

Beberapa hari lepas saya beli strawberi, yang kecil ada yang besar ada. Kena pandai pilih, kalau tidak terbeli yang masam la jawabnya.

Strawberi besar saya celup dengan coklat, makan begitu saja la. Tapi selalunya yang besar ni masam sikit berbanding yang kecil.

 Strawberi celup coklat

Strawberi kecil pula saya buat jem. Dah lama sebenarnya teringin nak buat jem strawberi. Memandangkan ni tahun akhir dan musim panas terakhir saya kat sini, saya buat juga jem tu. Kejap je pun buatnya. Makan dengan roti. Sedap. Puas hati dapat makan jem buatan sendiri.

Jem strawberi.
Baru angkat dari dapur, masih panas lagi

Makan dengan baton(roti)

0 comments: