Assalamualaikum w.b.t.


Kalau ikutkan hati, tiap hari nak post entry kat blog ni, tapi apakan daya, ada tanggungjawab lain yang lebih penting dari itu. Itulah yang dinamakan kehidupan.

Alhamdulillah setelah 4 bulan bertugas di bahagian pembedahan (surgery), hari ni saya mengakhiri kehidupan saya di department surgery. Tapi saya ambil cuti 3 hari yang terakhir, maka hari terakhir saya isnin lepas la.

Sebagai seorang yang baru saja beberapa bulan masuk kerja, saya akui masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki. Kalau MO & specialist tanya, confirm ada banyak lagi yang saya tak tahu, saya mengaku.

Apa pun jutaan terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan untuk seluruh warga kerja department surgery HTI yang sangat banyak memberi tunjuk ajar pada saya. Tak kira apa pangkat sekalipun, saya hargai kalian semua. Specialists saya - Mr Rizal, Mr Pani, Mr Stephen... MOs saya - Dr Tay, Dr Aznan, Dr Firman, Dr Fong, Dr Azlizan, Dr Azizul, Dr Ramesh, Dr Ng...kawan-kawan HO (sorry la tak dapat nak sebut sorang-sorang), MAs, nurses, PPKs, cleaners dan yang lain-lain. Saya tahu saya bukan budak bijak cemerlang seperti HO lain, tapi saya cuba setakat yang saya mampu. Thank you very much all of you. Kalau ada yang saya terlebih gurau dan terlebih salah tu, ampunkan saya yang lemah ini.

Tapi saya nak juga bagi special thanks kat 2 orang senior HO yang sangat banyak ajar saya dan kawan-kawan lain, Dr Yeoh KH dan Dr Punitan. 2 orang senior HO ni sanggup duduk habiskan masa ajar kami yang  masih bertatih ni. Bukan senior lain tak ajar, tapi 2 orang ni siap cari masa semata-mata untuk ajar junior. Seriously sampai bila-bila pun takkan lupa jasa kamu berdua ni. Bukan senang nak dapat senior yang sudi luangkan masa untuk ajar orang lain.

Surgical night HTI. Bosses, MOs, HOs.

Pasti ada suka duka dalam meniti hari-hari yang berlalu. Saya abadikan ia sebagai kenangan dalam hidup saya. Teguran dan marah dari kalian semua mengajar saya untuk lebih matang dalam menghadapi liku kehidupan. Tapi ingat Ain, jangan buat kesalahan yang sama! Pasti saya akan ingat posting pertama saya lebih dari yang lain, maklum la tempat pertama berpijak kan.

Next posting, Obstetrics & Gynaecology (O&G). 

 
Orang melayu panggil, bahagian sakit puan. Entah apa lagi nasib yang bakal dihadapi untuk posting seterusnya. Di mana-mana hospital pun, selalu dimomokkan yang O&G department ni orangnya garang-garang belaka. Mungkin ada kebenarannya dan mungkin juga tidak. Saya no comment sebab saya tak masuk lagi. Walau apa pun momokan orang, buat yang terbaik dalam kerja, buat baik pada semua orang, insyaallah yang baik-baik juga akan kembali pada kita.

Doakan saya lakukan yang terbaik untuk pesakit, orang sekeliling dan diri saya sendiri. Ya Allah bantu aku dalam meneruskan liku-liku kehidupan ini.

2 comments:

Noor Affiqah said...

terlalu lme ye acik x update blog..hehehe

NORAIN said...

macam mana nak update kak, x sempat nak online pun...ape kata ko tlg update kan hahahah