Assalamualaikum w.b.t.

Minggu lepas saya telah menerima 'surat cinta'. Surat cinta? Ya SURAT CINTA untuk menghadiri kursus induksi sebelum memulakan pekerjaan. Oh tidak! Saya masih mashu bercuti. Belum bersedia untuk memikul beban-beban kerja.

Hari ni adalah harinya. Saya menulis entry ni lebih kurang sejam sebelum saya bertolak untuk kursus induksi di Hotel Seri Malaysia, Bagan Lalang, Sepang. 5 hari, dari 11-15 Oktober 2010. Sungguh tiada perasaan betul la. Macam mana ni? Tolong!

Bersediakah aku menuju ke destinasi?


Orang lain semua bising tanya bila mereka nak dia panggil kerja, tapi saya? Hmm mahu cuti lagi, mahu cuti lagi. Saya sangat cintakan cuti sebab bila dah start kerja, saya sangat maklum yang saya takkan ada cuti macam ni lagi huhuhu.

Tambahan pula Imdad sedang dalam jagaan saya. Berat sungguh hati nak tinggalkan Imdad dengan nenek(mak saya). Kalau Imdad sihat senang la sikit, ni kakinya ber'POP'(bersimen). Selama ni pun jaga dia kat rumah, mak yang bantu. Terutamanya bila nak mandikan dia dan nak basuhkan berak dia. Macam mana mak nak jaga dia sorang-sorang. Kesian kat nenek. Imdad jangan nakal-nakal ye. Jangan susahkan nenek tau. Nenek mana la larat nak usung Imdad kesana kemari.

 Imdad si bucuk Acik

Harap-harap cepat la ibu dapatkan pengasuh untuk Imdad.

Masa kursus induksi nanti kami akan diberitahu dimana hospital yang kami bakal diami. Ya Allah, mudah-mudahan Kau beri yang terbaik buatku. Sahabat-sahabat sekalian doakan saya ye. Doakan saya mendapatkan hospital yang terbaik untuk saya. Doakan juga saya dapat menjalankan tugas dengan baik.

0 comments: