Rasanya baru je lagi saya duduk berterabur dengan riben-riben, kotak-kotak dan bunga-bunga menolong menyiapkan hantaran pertunangan sepupu saya Arbain dengan pasangannya Salwa. Padahal itu sudah 2 tahun yang lalu. Tahun lepas saya tak dapat hadir sama dalam majlis perkahwinan mereka sebab saya di Ukraine masa tu. Kejapnya masa berlalu. 

Tup tup semalam dapat berita gembira, mereka dah dapat baby. Alhamdulillah. Baby boy. Maksudnya bertambah lagi la anak saudara saya. Anak sepupu pun kira anak saudara gak la kan? Hehehe. Cucu ke-7 makcik & pakcik saya. Tapi kalau belah Salwa tak tahu yang ke berapa sebab memang dah ramai sangat belah Salwa tu.

Pada 15 April 2010 lahir seorang baby boy seberat 3.9kg di Hospital Teluk Intan. Besar juga baby mereka. Mak baby kecil je. Tapi takpe, alhamdulillah semuanya selamat. MUHAMMAD ASRI nama diberi.

 Muhammad Asri bin Mohd Arbain.
Acik Ain tengok rupa dia macam rupa ayah dia. Tak kisah la rupa siapa pun, asalkan sihat walafiat.

Semoga Asri menjadi seorang anak yang soleh. Penawar hati penyejuk mata mak & ayah dan seluruh keluarga. Ya Allah jadikan Muhammad Asri seorang pejuang agama Mu Ya Allah. Yang sentiasa mentaati perintah Mu Ya Allah. Membesarlah kau dengan sihat sayang.

Tak sabar pula rasanya nak balik Malaysia. Nak jumpa baby-baby comel. Banyak betul entry pasal baby baru kan? Dah itu lumrah hidup, sentiasa ada kelahiran dan kematian.

0 comments: